понедельник, 31 марта 2014 г.

Що робити з почуттями батьків?


Думаю багато хто з вас , задавали собі таке питання , і не раз читаючи попередні статті . Адже нам теж буває боляче і прикро. Зараз , нарешті , мова піде про ситуації , де більше переживає батько , тобто ці ситуації зворотні тим , в яких ми розбирали переживання дітей. Якщо розбирати на прикладі двох склянок , то коли переживає дитина , його стакан повний, в той час батько щодо спокійний , і рівень води в його склянці низький. Ситуація зворотна цієї : батько дуже сильно переживає , його стакан доверху наповнений емоціями , тоді дитина спокійна , і рівень рідини низький.



Наведу один приклад ситуації другого типу : Ваша дитина ( підліток ) включив голосно музику. Вам це страшно докучає. А йому хоч би хни.
Що ж робити в таких ситуаціях? Вам необхідно повідомити йому про те , що він викликає у вас негативні переживання. Не варто носити в собі переживання і гнів , робити спокійний вигляд. Цим ви нікого не обдуріть ні себе , ні дитини . А через час почуття все одно прориваються і виливаються грубими словами і ще більшої образою . Як же правильно сказати про свої почуття дитині . Коли ви говорите про свої почуття дитині: говорите від першої особи , повідомляйте про себе , про своє переживання , а не про поведінку дитини.
Зараз ми з вами спробуємо сконструювати модель відповіді.
Ситуація : Ваша дочка повернулася додому дуже пізно і не попередила вас про це.
Ваш відповідь ( реакція) :
Коли ти не попереджаєш мене про те , що повернешся пізно
Я (мені ) дуже хвилююся , я не проти того що б ти затримувалася з подругою
Тому мені буде приємно , якщо ти просто попередиш мене .
У психології такі повідомлення називаються «Я - висловлювання» .
Вони можуть бути і більш короткими :
Я не люблю коли діти ходять розпатланим , і мені соромно від поглядів сусідів.
Всі ці пропозиції містять особисті займенники я , мені , мене . Але ми в своїх повідомленнях найчастіше використовуємо «Ти - повідомлення» : «Ти не міг би тихіше? » , « Ну що в тебе за вигляд». Якщо ви звернули увагу кожне «ти - повідомлення » містить звинувачення або критику на адресу дитини .
Розглянемо плюси «Я - повідомлень» :
«Я - повідомлення » дає можливість висловити дитині ваші негативні почуття і не образити його .
Вона дає їм краще дізнатися батьків.
Вони допомагають нам бути більш відкритими і щирими до своїх дітей , природно і діти стають більш відкриті до нас.
Висловлюючи свої почуття без догани і докору , ми залишаємо за дітьми можливість самостійно прийняти рішення.
Ми з вами говорили , про те , що потрібно робити коли у вас виникли негативні почуття , а давайте подумаємо , що можна робити для того щоб зменшити можливість виникнення таких почуттів .
Один з варіантів . Не вимагайте від дитини неможливого або складними для виконання. Замість цього подивіться , що ви можете змінити в навколишньому оточенні. Наприклад , ваш маленький синочок весь час намагається засунути пальці в розетку , і як би ви йому не пояснювали , все одно намагається в неї пхати пальці . Закрийте її меблями або спеціальною пробкою і проблема зникне сама собою. Так само ви можете прибирати бающей посуд наверх , купувати дешеві шпалери і клеїти їх іншою стороною , щоб діти могли малювати, і масу всього іншого можна придумати , для того щоб зробити наше життя спокійніше.
Наступне , для того що б уникнути зайвих проблем і конфліктів , дозуйте власні очікування з можливостями вашої дитини. Розглянемо на прикладі.
Мама з подругами і п'ятирічною дитиною стояла в черзі , стояти довелося довго - близько півгодини , дитина почала балуватися , стрибати лазити по тумбам , мама робила зауваження , спробувала пришпилити до місця важкою сумкою , давши її тримати , але малюк не заспокоювався. Але все це припинилася , після того як молода людина спостерігаючи за цим , підійшов і почав грати з ним. Ось так закінчилася ця історія. Давайте проаналізуємо дії мами : у такому віці діти дуже активні , а мама намагалася протистояти його природі , змусити його стояти на одному місці , все одно , що страуса змусити літати.
Останнє, намагайтеся не привласнювати собі емоційні проблеми дитини. Якщо він засмучений і переживає , це не означає , що ви повинні теж засмучуватися. Діти дорослішають , рано чи пізно вам пройдеться відпускати його самого , йти через дорогу , зустрічати новий рік з однолітками і звичайно ми повинні прийняти всі залежні від нас заходи обережності . Але розмовляти при цьому з дитиною за допомогою «Я - повідомлень» . Вони не дадуть йому зробити «на зло» , по - своєму , здійснити поспішний необдуманий вчинок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий